onsdag 5 maj 2010

Flätad korg i papper











Hejsan alla som läser min blogg,
Idag vill jag visa er min fina korg som jag har gjort till en arbetskollega som ska sluta, vi fyllde den med köpt, fin choklad. Det tog lite tid att få ihop den flätade korgen, men det var jättekul att göra.
Sen var det bara att dekorera den, jag gjorde en tag med Magnolia stämpel, och bakom den gjorder jag en tag till som vi ska skriva på. Jag hoppas att hon blir glad.
Jag önskar Kerstin lycka till på sitt nya jobb, med nya spännande utmaningar.
Kram
Jessica



2 kommentarer:

  1. hejsan, skulle inte du kunna skriva hur du har gjort den här korgen, hur då flätade och hur stora bitarna ska vara eller anvisa till nått mönster eller liknande ^^ Skulle verkligen vilja göra en sån här flätad kord <3 :)

    //MvH
    Therese

    SvaraRadera
  2. Hejsan Therese,
    Bitarna är 2cm x 30cm. Börja fläta ihop 4+4 st.
    Detta är botten. Sen tar man ena sidan och flätar in 3st till, limmar och klipper av kanterna. sen gör man likadant på motsatt sida.
    Nu kommer det jobbiga, att fäta ihop dom två sista sidorna. Det är svårt att förklara, bor du i närheten av halmstad och Mimas, så kan jag visa dig, eller om du kommer till Mimas scrapträff den 20-21 Nov.
    /Jessica

    SvaraRadera